Babyzorg in ziekenhuis Oekraïne - Reisverslagen van Lydia den Hartog - WaarBenJij.nu Babyzorg in ziekenhuis Oekraïne - Reisverslagen van Lydia den Hartog - WaarBenJij.nu

Babyzorg in ziekenhuis Oekraïne

In Oekraïne verblijven veel baby’s vanwege ziekte, armoede en/of andere problemen in de gezinssituatie voor langere tijd in het ziekenhuis. Het eerste team Nederlanders treft daar een schrijnende en uitzichtloze situatie aan; baby’s die aan hun lot worden overgelaten, nauwelijks (gezonde) voeding en medicijnen, een tekort aan kleding en luiers, slechte hygiënische omstandigheden. Kinderen hebben een ontwikkelingsachterstand door gebrek aan liefde en aandacht.

Ik ga vooral meewerken aan de dagelijkse verzorging zoals: flesjes geven, verschonen, badderen, knuffelen en spelen.

21 Juli om 8:40 hoop ik te vertrekken met het vliegtuig richting Boedepest en vanaf daar gaan we verder reizen met een taxi (dat is nog zo'n 4 uur rijden naar Vinogradiv). Vinogradiv is de plaats waar ik hoop te verblijven in een gastgezin, en ook is hier het ziekenhuis.

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2014

Weer veilig terug in NL

04 Augustus 2014

De mooie momenten

31 Juli 2014

Zesde, zevende en achtste werkdag

28 Juli 2014

Het weekend & de vijfde werkdag

25 Juli 2014

Vierde dag in Vinogradiv
Lydia

21 juli t/m 8 augustus hoop ik met de stichting Children's Relief in de Oekraïne te zijn. Tijdens deze reis ga ik me inzetten voor de baby's die ontzettend veel liefde, aandacht en zorg tekort komen tijdens hun verblijf op de kinderafdeling in het ziekenhuis. Er is veel geld nodig om deze kindjes de zorg te geven die ze nodig hebben. Wilt u ook iets kunnen betekenen voor deze baby's? Dan kunt u vrijwillig een bijdrage overmaken naar 134171063 ov.v. Lydia den Hartog Oekraïne2014

Actief sinds 16 Juli 2014
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 11268

Voorgaande reizen:

21 Juli 2014 - 08 Augustus 2014

Babyzorg in ziekenhuis Oekraïne

Landen bezocht: